Diensten


Uw eigendom wordt aangeboden in een zeer verzorgde en in het oog springende etalage op de meest belopen en meest commerciële hoek van Diksmuide, zijnde de hoek van de Grote Markt met de G.B. Jacquesstraat (= winkelstraat). Tevens de meest bekeken etalage van Diksmuide ! U als koper of huurder kunt eender wanneer een kijkje komen nemen.

Van uw eigendom wordt gerichte, veelvuldige en opvallende publiciteit gemaakt in regionale en nationale kranten en magazines.

Een dynamisch team van professionele mensen behandelt uw dossier op een discrete, correcte en persoonlijke manier.

Een opvallend en van ver gezien in het oog springend publiciteitsbord in frisse en opvallende kleuren aan uw eigendom.

Uw eigendom wordt gepubliceerd met mooie foto’s op heel wat veelbezochte (immo)sites, zijnde o.a. op www.amicus.be , www.proxio.be, www.vlan.be, www.hebbes.be , www.kapaza.be, www.zimmo.be, www.2dehands.be, …

U ontvangt een zeer correcte waardebepaling van uw eigendom. U weet van bij het begin welk resultaat u zult kunnen bekomen. Ook als koper krijgt u onmiddellijk een juiste en eerlijke prijs.

U als verkoper en koper kiezen beiden vrij jullie notaris. AMICUS begeleidt u tot bij het verlijden van de akte.

U wenst een aanpak op maat, liever geen publiciteitsbord aan uw gevel, e.d. ? Uw verkoopdossier wordt volledig aangepast aan uw wensen, met tips en advies van ons verkoopteam.

Bezoeken zijn steeds onder begeleiding en op voorafgaande afspraak. Wij passen steeds onze documenten aan bij wetswijzigingen en deze zijn zo steeds up-to-date. Een grondige juridische en fiscale kennis is noodzakelijk. Wij hebben een zicht op alle wetten van toepassing.

We bedingen voor u de beste prijs. Onderhandelen is immers niet voor iedereen weggelegd. Vastgoed is tevens een vak apart. Door onze verkoopservaring garanderen wij de beste prijs.

Dankzij AMICUS hebt u als verhuurder geen werk, geloop, zorgen, e.d. bij de verhuring van uw eigendom. Toch beslist u of wij mogen verhuren aan een door ons voorgestelde kandidaat-huurder. Uiteraard staan wij u bij met raad en daad. Want we verhuren als ware het onze eigen woonst.

VERKOOP

Het ereloon wordt berekend op de verkoopprijs, en wordt gerekend enkel bij de verkooprealisatie. Het geldt voor alle types vastgoed (bouwgrond, woning, appartement, industrieel gebouw, garage, e.d.) en is een prijs alles inclusief. Deze bedraagt 3,63% (incl. 21% BTW) berekend op de verkoopprijs, te betalen door de opdrachtgever (= verkoper).

Voor de verkoop van meerdere panden of projecten wordt een commerciële en zakelijke offerte op maat gemaakt.

VERHUUR

Alles inclusief omvat het bepalen van de juiste huurprijs in samenspraak met de eigenaarverhuurder, het maken van publiciteit (online, kranten, etalage, bord, e.d.), het bezoeken met kandidaten, het onderhandelen tussen de partijen, het maken van de huurovereenkomst en het laten registreren ervan, het blokkeren van de huurwaarborg, het overzetten van de nutsvoorzieningen, het aanvragen van fiscale voordelen voor de huurder, het opmaken van een zeer gedetailleerde plaatsbeschrijving bij intrede met foto’s en het laten registreren ervan, het maken van de plaatsbeschrijving bij uittrede, het opmaken van de afrekening op het einde van de huur en het vrijgeven van de huurwaarborg, alle bijhorende opdrachten in het kader van de verhuur, zoals bijv. indexatie huur, e.d.

Het ereloon bij een huurovereenkomst voor een hoofdverblijfplaats : voor de huurder 302,50 € (incl. 21% BTW) (= de helft van de kosten voor de opmaak van de plaatsbeschrijving) en voor de verhuurder 1 maand huur + 21% BTW (inclusief de helft van de kosten voor de opmaak van de plaatsbeschrijving te vermeerderen met de bemiddelingskosten).

Het ereloon bij een handelshuurovereenkomst : voor de huurder 1 maand huur + 21% BTW en voor de verhuurder 302,50 € incl. 21% BTW. Het ereloon bij een huurovereenkomst naar gemeen recht (garage, loods, e.d.) : voor de huurder 1 maand huur + 21% BTW.

U krijgt als verhuurder en huurder een perfect verhuurdossier.

OVERLATING

Het ereloon wordt betaald door de opdrachtgever, zijnde de overlater. Het wordt berekend op de overnameprijs bij realisatie en bedraagt 12,10% (incl. 21% BTW) op het ganse overnamebedrag.

SYNDIC

Het ereloon wordt berekend per appartement en per garage. Het is een prijs alles inclusief voor zowel het administratief beheer, het technisch beheer en het financieel beheer. Tevens zitten alle normale beheerstaken, alsook alle administratieve kosten en kilometervergoeding, jaarlijkse algemene vergadering en service inbegrepen.

Onderstaande tarieven zijn indicatief. Een offerte op maat dient steeds vooraf te worden aangevraagd.

Indicatieve tarieven :

17 €/maand/appartement zonder garage

1 €/maand/garage horende bij een appartement

4 €/maand/garage niet-horende bij een appartement

Bij “kleinere” residenties wordt er tevens een opsplitsing gemaakt tussen de eigenaarskosten en de bewonerskosten, wat u als eigenaarverhuurder uiteraard praktisch goed van pas komt.

SCHATTING

U wilt weten wat uw eigendom waard is ? Deze waardebepaling verbindt u tot niets, maar u kan er wel wijzer (en financieel beter) van worden. AMICUS beschikt immers over de ervaring die u onmogelijk kunt hebben.

Mondelinge en waarheidsgetrouwe waardebepaling zonder schattingsverslag = 90,75 € incl. BTW

Waardebepaling met gedetailleerd schattingsverslag = 302,50 € incl. BTW

Waardebepaling waarbij AMICUS de verkoopsopdracht voor de eigendom krijgt : GRATIS

Weetje : hebt u uw eigendom laten schatten door AMICUS en betaalde u hiervoor een commissie, en u beslist pas later om uw eigendom te verkopen met AMICUS, dan betaalt AMICUS u het commissieloon van de waardebepaling volledig terug.

PLAATSBESCHRIJVING

Het ereloon voor de opmaak van de plaatsbeschrijving niet horende bij een verhuurdossier verschilt naargelang de aard en grootte van de eigendom (garage, appartement, woning, handelspand, …). De richtprijs bedraagt 605 € incl. 21% BTW. Hierin zitten inbegrepen : het plaatsbezoek, de kilometervergoeding en de uitwerking en opmaak van de plaatsbeschrijving met foto’s.

Dankzij een gedetailleerde plaatsbeschrijving worden discussies achteraf vermeden.

Solliciteren gebeurt schriftelijk. Bezorg ons uw C.V. met motivatiebrief per mail naar info@amicus.be of per post naar AMICUS, Grote markt 10, 8600 Diksmuide.

Commercieel administratief bediende

Wilt u een gevarieerde en boeiende job die u voldoening en erkenning geeft ? Bent u zelfstandig ingesteld en leergierig ?
Bent u heel gemotiveerd, commercieel, punctueel, dynamisch en geniet u een goeie mensen- en computerkennis ?

Jobinhoud : uitwerken plaatsbeschrijvingen, opvolgen verhuurdossier (overlopen en verzamelen van alle huurdocumenten, registratie, indexatie, verzekering, EPC, overdracht nutsvoorzieningen, nazicht bij uittrede en vrijgave huurwaarborg), commerciële contacten met kandidaatkopers en –huurders, bezoeken van panden, syndic, prospectie, e.d.

Vereiste kennis : perfecte kennis van de woninghuurwetgeving, basiskennis handelshuurwetgeving en huurwetgeving naar gemeen recht, kennis verkoopdossier (kennis bouwmaterialen, registratierechten en verminderingen, EPC, elektrische keuring, e.d.), basiskennis appartementenrecht (wet op de mede-eigendom).

Troeven : u hebt een vastgoedopleiding genoten, of een landmeetkundige, bouwkundige of juridische opleiding ? Of u hebt reeds ervaring in de vastgoedsector ?

Vakantiejob

Voor de aanvulling van ons team zoeken wij momenteel 1 of meerdere gemotiveerde en dynamische jobstudenten. Bent u commercieel ingesteld en punctueel, contacteer ons dan.

Jobinhoud : u staat in voor het klantenonthaal en administratief werk.

Wanneer : het ganse jaar door, in samenspraak.

www.biv.be

www.notaris.be

www.premiezoeker.be

www.onroerendevoorheffing.be

www.garwig.be (verhuis- en/of verbouwplannen en een container nodig …)

www.waterenvuur.be (heerlijk en oeverloos tafelen te Diksmuide)
Onze referenties Bekijk alles

AMICUS bvba

Grote Markt 10
8600 Diksmuide

T 0032 (0)51-51.11.11
T 0032 (0)477-51.11.11
F 0032 (0)51-51.12.12
E info@amicus.be


Openingsuren

maandag t.e.m. vrijdag : van 9.00 u tot 12.30 u en van 14.00 u tot 19.00 u
zaterdag : van 9.00 u tot 12.00 u en van 14.00 u tot 17.00 u
buiten de kantooruren staat we op afspraak tevens tot uw dienst